sql - PHP: output count() -


how work count()

$sql = $connect->prepare("select count() discos_events e inner join discos_events_guests eg on (e.id = eg.eid) inner join users u on (eg.uid = u.id) e.did =:id"); $sql->bindvalue(":id", $cid);  $sql->execute(); 

...then what? echo $sql["count"]; ? output count?

you need alias name count() column:

$sql = $connect->prepare("select count() num_events discos_events e inner join discos_events_guests eg on (e.id = eg.eid) inner join users u on (eg.uid = u.id) e.did =:id"); $sql->bindvalue(":id", $cid);  // fetch results , access alias $sql->execute(); $result = $sql->fetch(); echo $result['num_events']; 

Comments

Popular posts from this blog

linux - Using a Cron Job to check if my mod_wsgi / apache server is running and restart -

actionscript 3 - TweenLite does not work with object -

jQuery Ajax Render Fragments OR Whole Page -